Melmelada de maduixa pas a pas









Hem d'aprofitar la fruita de proximitat i de temporada, que és quan té més dolçor. Ara amb les maduixes, podem fer melmelada, guardar-la en conserva i desprès tot l'any podrem gaudir d'ella per farcir pastissos o simplement en unes torrades.

Ingredients

  • 1kg. de maduixes madures
  • 700gr. de sucre
  • el suc d'una llimona

Preparació

 
En una olla de base gruixuda, poseu les maduixes trossejades, el suc de llimona i el sucre. Deixeu reposar tapat de quatre a cinc hores.
Han passat cinc hores, ja es veu que el sucre s'ha desfet.
Poseu l'olla a foc fort, sempre vigilant que no s'enganxi i remenant, si cal abaixeu una mica la intensitat. Retireu l'escuma que es fa al damunt.
Deixeu coure més o menys 30 minuts, la melmelada ha de tenir el punt de fil suau, per veureu, poseu una mica de suc entre dos dits i al separar-los, s'ha de formar el fil, com veieu en la fotografia.
Si la melmelada us agrada fina, tritureu-la.
Ompliu els pots, ben nets i esterilitzats, i sense deixar refredar la melmelada, ompliu-los, tapeu ben fort i gireu els pots de cap per avall. Deixeu refredar, sense tocar-los.


Ja està a punt per menjar!!


CASTELLANO

 

Debemos aprovechar la fruta de proximidad y de temporada, que es cuando más dulce está. Ahora con las fresas, podemos hacer mermelada, guardarla en conserva y después todo el año podremos disfrutar de ella para rellenar pasteles o simplemente en unas tostadas.

Ingredientes

  • 1kg. de fresas maduras
  • 700gr. de azúcar
  • jugo de limón



Preparación




En una olla de base gruesa, poner las fresas troceadas, el zumo de limón y el azúcar. Dejar reposar tapado de cuatro a cinco horas.
Han pasado 5 horas, y ya se ve que el azúcar disuelto.
Poner la olla a fuego fuerte, siempre vigilando que no se pegue y removiendo, si es necesario bajar un poco la intensidad. Retirar la espuma.
Dejar cocer más o menos 30 minutos, la mermelada debe tener el punto de hilo suave, poner un poco de mermelada entre dos dedos y al separarlos, debe formar el hilo, como veis en la fotografía.
Si la mermelada os gusta fina, triturarla.
Llenar los botes, bien limpios y esterilizados, y sin dejar enfriar la mermelada, llenelos, tapar bien fuerte y girar los botes boca abajo. Dejar enfriar, sin tocarlos.
Ya está lista para comer !!

Comentaris